۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

رونمایی از کشف لحظه

چندی پیش از کتاب کشف لحظه، که داستانک های 100 نفر از برگزیدگان مسابقه کشف لحظه در آن منتشر شده بود رونمایی شد. سه داستانک من نیز در این کتاب منتشر شده است ...

«كشف لحظه» کتاب مجموعه داستان‌های کوتاه کوتاه و گزیده‌ای از آثار داستانک‌نویسان‌ ايراني رونمایی می‌شود. اين كتاب دربرگيرنده 100 داستانك است كه به كوشش عليرضا محمودي‌ايرانمهر گردآوري شده است.-




منتشر شده در صفحه چاپ اول فرهیختگان ؛ ویژه ادبیات

بهانه:سیگار:::::نیلوفر انسان

۱۰، ۲۰ سال است که می‌شناسمش. شاید هم‌اندازه همه عمر ۸۵ ساله‌ام. همیشه صبح‌ها وقتی از کنارم رد می‌شد سیگاری می‌گرفت و می‌رفت.گاهی هم کلامی بود در حد روزمرگی‌ها. آنقدر از کنار هم رد شدیم و آنقدر سیگار از من گرفت که خطوط چهره‌اش را خوب به یاد دارم. آن روز صبح اما وقتی از کنارم رد شد به لبخندی کفایت کرد و سیگاری نخواست. کمی جلوتر آگهی ترحیمش را روی دیوار دیدم.

راضیه خانم همیشه می ترسید:::::نیلوفر انسان

 راضیه خانم همیشه از رفتن می‌ترسید. برای همین هیچ‌وقت از سفر کردن لذت نبرد. آن روز هم هر طور که بود مانع رفتن دخترش به سفر شد.
می‌گفت دلم به رفتنت رضایت نمی‌دهد. آنقدر گفت تا دختر را راضی کرد. فردای همان روز با شوهرش تماس گرفتند تا برای شناسایی جسد همسرش به پزشک‌قانونی برود. راضیه خانم رفته بود تا بلیت اتوبوس دخترش را پس بدهد.